مشاور تجاری سازی بیوتكنولوژی
روش و چارچوب تجاری سازی بیوتكنولوژی مانند تجاری سازی همه فناوری ها و دستاوردهای نو ديگر می باشد.
تجاری سازی بیوتكنولوژی در واقع از نوع تبادلات تجاری B2B و يا Business to Business است. یعنی دستاورد خود را به يك سرمايه گذار واگذار نموده و يا با مشاركت يك سرمايه گذار آن را توسعه (Launch ) می دهيم.
در مقالات مختلف مطالب و فرايندهای گوناگونی جهت تجاری سازی پژوهش های علمی گفته شده است ولی اين مطالب گويای برنامه اجرايی جهت تجاری سازی فناوری ها و دستاوردها نيستند.
اعضای هيئت علمی و مشاوران ارشد در پارك بازاريابی ايران با برگزاری جلسات بحث و دريافت گزارش از كيمته های تحقيقاتی توانسته اند مسيری اجرايی جهت تجاری سازی دستاوردهای بيوتكنولوژی را روشن نموده و در اختيار صاحبان اين علم غنی بگذارند.
ما بر اين موضوع واقف هستيم كه آينده ساز هر كشوری، در مرحله اول دستيابی به اين علم غنی و در مرحله دوم تجاری سازی اين علوم می باشد.
تحقیقات بازاریابی كیفی |
Qualitative Research |
برنامه ریزی استراتژیك |
Strategic Planing |
برنامه ریزی تعالی برند |
Brand Management |
بخش بندی محصولات و خدمات |
Segmentation |
هدف گذاری و اولویت بندی محصولات و خدمات |
Targeting |
جایگاه یابی در صنعت پژوهش |
Positioning |
به كار گیری ابزار بازاریابی مانند كمپین تبلیغات جهت رسیدن به اهداف |
Marketing Mix |
اجرا، كنترل و تدوین برنامه سیستماتیك بازاریابی و فروش |
P.D.C.A for Sys. Marketing |