تحقيقات بازاريابی كمی يكي از مواردي است كه موجبات تصمیمات سازنده و درست مدیران بازاریابی را فراهم میآورد.
تحقیقات بازار و بازاريابی موارد مختلف كاربرد را دارد كه عبارتند از :
تحقیقات بازاریابی نخستین گام در راه شناختن خریداران است و در نتیجه زیربنای مدیریت سازمانهایی است كه برنامه كار خود را با توجه به نیازها و خواستههای مشتریان تنظیم میكند.
تحقیقات بازاریابی تاثیر فعالیتهای تبلیغاتی را زیاد كرده، موجب افزایش فروش میشود.
تحقیقات بازار و بازاریابی به منظور محاسبه سهم و حجم بازار برندها و شركت ها كاربرد دارد.
تحقیقات بازاریابی در تعیین سیاستهای بازاریابی استفاده میشود و به این ترتیب از عوامل قابل كنترل و خارج از كنترل بازار به بهترین صورت استفاده میشود.
تحقیقات بازار و بازاریابی با كشف بازارهای جدید، موارد استفاده از محصولات و خدمات پیشین را گسترش می دهد.
تحقیقات بازاریابی باعث حذف تصمیماتی میشود كه بر اطلاعات نادرست و یا حدسیات استوار است و از آنجا كه معمولاً پس از تصمیمگیریهای مهم تجاری، امكان بازگشت وجود ندارد، از سرمایهگذاریهای سنگین در بخشهای غیر ضروری جلوگیری میشود.
تحقیقات بازار و بازاریابی موجب كاهش هزینهها میشود
دپارتمان پژوهش پارک بازاریابی ایران افتخار همکاری با پژوهشکده مدیریت و توسعه و پژوهشگاه فرهنگ و مدیریت را دارد. موضوعات پژوهشی شامل:
بررسی سهم بازار یك محصول یا شركت در مقایسه با رقبا |
![]() |
![]() |
تحقیقات درباره مشتری و مصرفكننده: بررسی ویژگیهای جمعیتی مشتریان محصول بررسی الگوی خرید مشتریان |
بررسی ویژگیهای محصول در مقایسه با رقبا |
![]() |
|
ايجاد DMSSجهت بررسي رفتار مصرف كننده (پذيرش تبليغ، نحوه يادآوری، نحوه انتخاب از قفسه، نحوه مصرف، نحوه پيشنهاد) |
تحقيقات بازار و بازاريابی درباره بنچ مارك مدل های كسب و كار
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع تحقیقات بازاریابی می توانید به وب سایت تخصصی تحقیقات بازاریابی مراجعه فرمایید.