1 min read

هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران با بیان اینکه هزینه ماهانه نگهداری یک فرد اوتیسم بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است، بر انجام غربالگری سطح یک توسط معاونت بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد.

«سعیده صالح غفاری» مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت مرکز جامع افراد اوتیسم که در سال گذشته در منطقه ۲۲ تهران کلنگ‌زنی شد، گفت: اولین مرکز جامع ریرفرال کشوری را در منطقه ۲۲ در سال گذشته با همکاری شهرداری و خیرین آغاز کرده‌ایم. اخذ مجوزهای این مرکز کمی زمان‌بر بود، اما الحمدلله پروانه ساخت گرفته شده و گودبرداری این مجموعه به پایان رسیده است و از اردیبهشت شروع سفت‌کاری این مجموعه آغاز خواهد شد. از خیران و نیکوکاران تقاضا داریم اگر می‌توانند در ساخت و ساز این مجتمع با انجمن اتیسم ایران همکاری کنند.

وی با اشاره به خدماتی که در آینده در این مرکز ارائه می‌شود، ادامه داد: در این مجتمع خدمات مختلفی از جمله خدمات آموزشی، پزشکی، توانبخشی، درمان‌های مکمل مانند آب‌درمانی، دندانپزشکی، داروخانه و… ارائه خواهد شد. همچنین بخش آموزشی برای تربیت درمانگر و مراقب در نظرگرفته شده است که بعد از ساخت پروژه اجرایی خواهد شد. بخشی نیز به عنوان خانه‌های امن یا خانه‌های زندگی برای بزرگسالان مبتلا به اوتیسم که در طیف متوسط هستند در نظر گرفته شده است تا بتوانیم مهارت‌های زندگی کردن را به این افراد آموزش دهیم. همچنین اگر این توفیق را داشته باشیم که بخش دیگری از این زمین را نیز با همکاری شهرداری داشته باشیم با توجه به اینکه نیاز مبرم خانواده‌ها ساخت یک مرکز نگهداری شبانه‌روزی است، این موضوع را نیز پیگیری خواهیم کرد. البته این موارد در برنامه‌ریزی‌ها و نقشه‌های ما دیده شده است، اما امکان ساخت نیز باید وجود داشته باشد.