1 min read

بارش سنگین باران در راه شمال غرب کشور

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی کشور، بارش باران طی روزهای آتی درامتداد زاگرس و مناطقی از شمال‌ غرب کشور سنگین پیش‌بینی می‌شود. همچنین دمای هوای کشور به‌جز شمال ‌غرب و شمال، کمتر از حد نرمال خواهد بود.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام  پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از ۱۰ اردیبهشت ماه تا ۲۰ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد. بر این اساس بارش هفته اول (۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت) در نوار ساحلی خزر و شمال ‌شرق کشور در محدوده نرمال با گرایش به کمتر از آن و در سایر مناطق کشور بیشتر از نرمال است همچنین بارش انباشته در بخش عمده‌ای از استان‌ها در حاشیه زاگرس از آذربایجان غربی تا بوشهر و جنوب فارس با احتمال ۷۵ درصد بیش از ۱۰۰ میلیمتر است.

بارش هفته دوم در استان‌های نوار شمالی و امتداد غرب کشور نرمال با گرایش به بیش از آن و در سایر مناطق متمایل به کمتر از نرمال است. در هفته‌های سوم و چهارم بارش کشور در محدوده نرمال تا بیش از آن است. بارش انباشته برای استان‌ها در شمال ‌غرب، امتداد زاگرس و غرب البرز با احتمال حدود ۵۰ درصد فراتر از ۵۰ میلیمتر برآورد می‌شود. در هفته‌های پنجم و ششم بارش کشور در محدوده نرمال تا کمتر از آن خواهد بود.