1 min read

نداشتن بیمه و حوادث کار کارگران ساختمانی را فرسوده کرده است

یک فعال کارگری در استان گلستان گفت: هر سال وعده‌هایی در هفته کارگر برای بهبود وضعیت معیشتی کارگران داده می‌شود اما این وعده‌ها در طول سال به دست فراموشی سپرده می‌شود. به طور مثال وعده‌ی برقراریِ بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی هنوز محقق نشده است و این موضوع نشان می‌دهد برنامه‌ی دقیقی برای رفع مشکلات بیمه‌ی کارگران ساختمانی وجود ندارد.

علی اصغر دهسنگی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه امروز کارگران ساختمانی از ابتدایی‌ترین حق خود محروم هستند، گفت: کارگران ساختمانی بیشترین آمارِ حوادث کار را دارند، امنیتِ شغلی‌شان پایین است، درگیرِ بیکاری فصلی هستند و معیشت‌شان بد است و با همه‌ی این مشکلات، همچنان از سهمیه بیمه محروم هستند و آن‌ها که بیمه شده‌اند هم نگرانِ قطع سهمیه بیمه‌شان هستند.

رئیس هئیت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی گلستان افزود: در حال حاضر بالغ بر ۳ هزار کارگران ساختمانی در استان گلستان فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند و این تعداد درحال افزایش است. بیشتر کارگران ساختمانی دچار حوادث کار فرسودگی جسم و روح می‌شوند و گاها قادر به کار نیستند. باتوجه به اینکه این کارگران از مزایای سختی و زیان آوری کار استفاده نمی‌کنند دچار مشکلات زیادی هستند که باید به آن رسیدگی شود.