1 min read

عدم اجرای قانون الزام رایگان درمان مشکلات بسیاری را برای کارگران و بازنشستگان به وجود آورد

نماینده کارگران ایران در یکصدودومین اجلاس سازمان جهانی کار با تأکید بر اینکه امروزه وضعیت معیشت قشر حقوق‌بگیر به ویژه کارگران، بازنشستگان و کارمندان بسیار نامناسب است، گفت: به علت ناترازی حقوق این قشر با معیشت و تورم روزگار آنها به سختی در حال گذراندن است. به عبارتی دستمزد آنها نه تنها در حد خط فقر بلکه در حد خط بقاست. علاوه بر این در بازه زمانی سال‌های گذشته و در تمامی دولت‌ها حقوق کارگران به درستی رعایت نشده است.

مجید درویش در گفتگو با خبرنگار ایلنا، افزود: عدم کنترل تورم توسط دولت و مجلس و سایر مجموعه‌های مرتبط، سبب شده تا وضعیت زندگی مردم به ویژه کارگران و بازنشستگان روزبه‌روز بدتر شود. عدم توجه دولت به ویژه وزارت کار به اصل سه‌جانبه‌گرائی و تصویب غیرقانونی دستمزد در شورای عالی کار بدون امضای نمایندگان کارگری و بر خلاف رقم معیشت و نرخ تورم، بر قشر کارگر فشارهای سختی را وارد کرده است.

وی ادامه داد: بر خلاف گفته‌ها، افزایش دستمزد کارگران و بازنشستگان و کارمندان بر اساس نرخ تورم واقعی نه نرخ غیرواقعی اعلامی بانک مرکزی و معیشت واقعی نه تنها باعث ایجاد تورم نمی‌شود، بلکه باعث رونق بازار و زندگی سالم و جامعه‌ای پویا و امن شده و زمینه پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر کشور را فراهم می‌کند. چراکه بازار قیمت‌ها را دستوری رعایت نمی‌کند، بلکه بر اساس واقعیت و عرضه و تقاضا عمل می‌کند.