1 min read

انتخاب بهترین کلاس تابستانی سازگار با شخصیت کودکان☀️

اگر کلاس تابستانی برای کودک جذاب و جالب نباشد یا با علاقه و هوش او همخوانی نداشته باشد، احتمالاً کودک انگیزه کمتری برای شرکت در کلاس نشان می دهد. مهم است که برنامه‌ریزی دقیقی برای کلاس تابستانی صورت گیرد و هماهنگی بین هوش و علاقه کودکان با محتوا و فعالیت‌های کلاس صورت بگیرد.

مهم ترین عامل در کلاس های تابستانی در نظر گرفتن هوش کودک است 

همانطور که می دانید ثبت نام کلاس های تابستانی کودکان می تواند تجربه ایی متفاوت و لذت بخش باشد ولی این را در نظر بگیرید اگر کلاس تابستانی با هوش و علاقه کودک هماهنگ نباشد، ممکن است برخی مشکلات و نارضایتی‌ها برای کودکان پیش آید که در ادامه به آن پرداخته ایم.
اگر کلاس تابستانی برای کودک جذاب و جالب نباشد یا با علاقه و هوش آنها همخوانی نداشته باشد، احتمالاً علاقه کودک نسبت به شرکت در کلاس کاهش می یابد و انگیزه خود را از دست می دهد که خود می تواند عاملی برای سرخوردگی کودک باشد.
همچنین اگر فعالیت‌ها و محتوای کلاس تابستانی با سطح هوش کودک همخوانی نداشته باشد، ممکن است کودکان به سرعت حوصله‌شان را از دست بدهند و تمرکز کمتری در کلاس نشان دهند.
برای جلوگیری از این مشکلاتی که گفتیم، مهم است که برنامه‌ریزی دقیقی برای کلاس تابستانی صورت گیرد و هماهنگی بین هوش و علاقه کودکان با محتوا و فعالیت‌های کلاس صورت پذیرد. چرا که هر کودکی دارای تیپ های شخصیت و هوش های متفاوتی است. موسسه تست هوش کودک و استعدادیابی هوش نیک در این مقاله سعی دارد تا شما را با انواع تیپ های شخصیتی کودکان برای کلاس های تابستانی آشنا نماید.

هوش کودک براسا تیپ شخصیتی

شخصیت کودک کمک گرا

تیپ شخصیت آتنا، علاقه زیادی به یادگیری و مطالعه دارند، این اشخاص بسیار فعال هستند، به خصوص در مجامع علمی، شما می توانید بسیاری از این نوع شخصیت را پیدا کنید. وقتی با این افراد ملاقات می کنید، اهداف و برنامه های دقیق آنها را درک می کنید.
کودکانی که تیپ شخصیت آتنا را دارند، معمولاً هوش منطقی-ریاضی ، هوش فضایی، هوش کلامی-زبانی قوی دارند. زیرا این تیپ شخصیتی با تمرکز بر عقل، منطق و پیشرفت مرتبط است. هوش منطقی-ریاضی به توانایی حل مسائل ریاضی، تفکر منطقی، تحلیل و استدلال منطقی، توانایی حل مسائل علمی و فنی و همچنین تفکر الگویی مرتبط است.
کلاس های تابستانی کودکان برای تقویت هوش منطقی ریاضی را می توانیم کلاس ریاضی، کلاس حل مسئله اشاره نماییم. برای تقویت هوش کلامی- زبانی می توانید کلاس های مرتبط با تئاتر و نمایش نامه نویسی و برای تقویت هوش فضایی می توانید کلاس های تابستانی هنری مثل کلاس های نقاشی، کلاس موسیقی استفاده کنید.

هوش کودک براساس تیپ شخصیتی

شخصیت کودک فردگرا

تیپ شخصیتی آرتمیس، نماد آسیب‌ناپذیر است. این افراد جنگاور و مستقل هستند و هویت فردی خود را حفظ می‌کنند. آرتمیس علاقه زیادی به طبیعت بکر دارد و از زیبایی‌ها و خوبی‌های آن لذت می‌برد.
آرتمیس زنانی مستقل و جسور هستند و هدف‌گرا به راه خود ادامه می‌دهند. آن‌ها تمایل دارند هر چالشی را که در راه رسیدن به اهدافشان پیش می‌آید، بپذیرند. علاقه آرتمیس به طبیعت گردی و ورزش نشان از تعامل نزدیک او با محیط زیست و فعالیت‌های بدنی دارد. آن‌ها لذت می‌برند که در طبیعت قدم بگذارند و از فعالیت‌هایی مانند شکار، کوهنوردی و پیاده‌روی لذت ببرند.
به طور خلاصه، تیپ شخصیتی آرتمیس را می‌توان به عنوان یک زن مستقل، جسور، هدف‌گرا و عاشق طبیعت توصیف کرد که با پشتکار و تلاش مستمر برای رسیدن به هدف‌هایش مبارزه می‌کند.
کودکانی که شخصیت آرتمیس را دارند، معمولاً قوی‌ترین هوش‌ها را می توانیم هوش جسمی-حرکتی، هوش فضایی و هوش طبیعت گرا نام ببریم. کلاس های تابستانی کودکان برای تقویت هوش جسمی-حرکتی را می توانیم به کلاس رقص، کلاس های ورزشی مختلف مثل: کلاس ژیمناستیک و تقویت هوش فضایی را می توانیم به کلاس های هنری مثل کلاس نقاشی و کلاس موسیقی اشاره نماییم.

تاثیر تیپ شخصیتی کودک در کلاس های تابستانی

شخصیت کودک لذت گرا

تیپ شخصیتی آفرودیت، شخصیتی است که به عشق، زیبایی و هنر ارتباط دارد. افرادی با این تیپ شخصیتی خلاق، عاشق‌پیشه و متمایل به هنر هستند. آنها علاقه زیادی به طبیعت دارند و از زیبایی‌ها لذت می‌برند. آفرودیتی‌ها معمولاً مرکز توجه در جمع هستند و دوست دارند با استفاده از کمترین امکانات، بیشترین زیبایی را خلق کنند. آنها زندگی را به صورت لحظه‌ به ‌لحظه تجربه می‌کنند و اهمیت زیادی به ظرافت‌های زنانه می‌دهند.
کودکان با تیپ شخصیتی آفرودیت معمولا هوش اجتماعی، هوش هنری، هوش طبیعت گرا و هوش احساسی قوی تری از خود نشان می دهند. کلاس های تابستانی برای تقویت هوش هنری ذکر شده را می توانیم به کلاس هنر مانند کلاس نقاشی، کلاس موسیقی اشاره نماییم.

شخصیت کودک موفقیت طلب

تیپ شخصیتی زئوس را می‌توان به عنوان قدرتمند، جاه‌طلب و پیشرو در حوزه‌های مختلف توصیف کرد. زئوس به عنوان خدای خدایان در اساطیر یونان باستان شناخته می‌شود و نماد قدرت و اهریمنی است.
افرادی که این تیپ شخصیت را دارند، تمایل به تسلط و کنترل دارند و به دنبال پیشرفت و رقابت هستند. آن‌ها معمولاً در هر محیطی که حضور داشته باشند، موفقیت بیشتری نسبت به دیگران و نفوذ قدرتمندتری دارند. آنها دارای قدرت مدیریت و فکر اقتصادی بالا هستند و توانایی برندسازی، بنیانگذاری شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ را دارند.
در کل، زئوس نمادی از قدرت، رهبری و استفاده هوشمندانه از امکانات است که در هر حوزه‌ای که فعالیت کنند، تمایل به جلوگیری از مانع‌ها، ریسک‌پذیری و بهره‌برداری از منابع برای دستیابی به اهداف خود را دارند.
کودکانی که دارای شخصیت زئوس می باشند دارای هوش اجتماعی، هوش استراتژیک می باشند و می توان برای تقویت هوش استراتژیک از کلاس های تابستانی مثل شطرنج استفاده نمایید.

هوش موسیقیایی در کودکان
شخصیت کودک محتاط

آپولو به عنوان خدای خورشید، نمادی از نور و روشنایی است. او به عنوان قانونگذار و قانونمند در اساطیر یونانی شناخته می‌شود. این نشان می‌دهد که آپولو به اصول و قوانین اجتماعی اهمیت زیادی می‌دهد و تمایل دارد که به صورت منظم و محافظه‌کار عمل کند. او اهل برنامه‌ریزی و هدفمندی است و به طور قدم به قدم به سوی پیشرفت حرکت می‌کند.
معمولاً این افراد دارای هوش زبانی –کلامی، هوش هنری و هوش موسیقیایی قوی دارند. هوش زبانی به معنی توانایی استفاده بهتر از کلمات، زبان و ارتباطات زبانی است. این افراد معمولاً توانایی‌های زبانی بالا، دایره‌واژه گسترده، توانایی در خواندن، نوشتن، صحبت کردن و بیان احساسات و افکار خود را به خوبی دارند.
کلاس های تابستانی کودکان برای تقویت هوش زبانی-کلامی را می توانیم به کلاس زبان خارجی، کلاس های بیان و کلاس خواندن و نوشتن اشاره کنیم و تقویت هوش هنری با شرکت در کلاس های موسیقی و نقاشی تقویت می گردد.

شخصیت کودک مبارزه طلب

افرادی با تیپ شخصیتی آرس معمولاً ورزشکار و پرانرژی هستند. آن‌ها اهل عمل هستند و اغلب بدون فکر و غیرمنطقی عمل می‌کنند. آرس همچنین متعصب و غیرتی است و به دلیل این ویژگی‌ها به راحتی درگیر کشمکش‌ها و صراعات قرار می‌گیرد.
افرادی با تیپ آرس به صورت معرفتی عمل می‌کنند و به دیگران کمک می‌کنند. آن‌ها عاشق ریسک و هیجان هستند و دوستان زیادی دارند.آنها همیشه آماده خدمت به دوستانشان هستند و با دیگران به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند.هوش و استعداد ورزشی در افراد با تیپ آرس بسیار برجسته است و آن‌ها می‌توانند در حوزه ورزش و فعالیت‌های فنی و مهارتی به صورت بالقوه برتری داشته باشند.

افراد با هوش جسمی-حرکتی قوی ترین هوش کسانی هستند که دارای تیپ شخصیتی آرس می باشند. کلاس های تابستانی برای تقویت هوش جسمی-حرکتی را می توانیم به کلاس های ورزشی، کلاس های رقص و هنرهای رزمی اشاره نماییم.

شخصیت کودک متفکر

افرادی با تیپ هرمس، قدرت بالایی در جذب توجه و محبوبیت در بین مردم دارند. آن‌ها با شوخ‌طبعی و سرزندگی خود، می‌توانند جلب توجه و معاشرت با دیگران راحتی بسیاری داشته باشند.

هوش زبانی کلامی کودک
آدم‌هایی با تیپ هرمس مهارت بالایی در مذاکره و برقراری ارتباط با دیگران دارند. آن‌ها قادرند در هر زمینه‌ای با افراد مختلف صحبت کنند و بتوانند نقش میانجی بین افراد را با مهارت‌های مذاکره‌ای خود به خوبی ایفا کنند.
تیپ شخصیتی هرمس نزدیکترین شباهت را با هوش زبانی-کلامی دارد. هوش زبانی-کلامی مربوط به توانایی استفاده از زبان، فهم و تولید کلمات، عبارات و جملات است. افراد با این نوع هوش علاقه زیادی به خواندن، نوشتن، بحث و گفتگو دارند و به خوبی در استفاده از زبان برای ارتباط و انتقال اطلاعات عمل می‌کنند.کلاس های تابستانی برای تقویت هوش زبانی-کلامی را می توانیم به کلاس های تئاتر و نمایشگری و کلاس های داستان گویی نام ببریم.
در نهایت با در نظر گرفتن هر کدام از تیپ های شخصیتی که اشاره شد می توانید به هوش هایی که با همان تیپ شخصیتی مرتبط است برسید و می توانید به کلاس های تابستانی که برای تقویت هر کدام از هوش های مرتبط است دست پیدا نمایید.

۴.۵/۵ - (۱۶ امتیاز)

نوشته انتخاب بهترین کلاس تابستانی سازگار با شخصیت کودکان☀️ اولین بار در مرکز هوش کودک نیک. پدیدار شد.