1 min read

در کدام گالری‌ها به تماشای کدام آثار هنری می‌توانید بروید؟

در بهار امسال و از اواخر فروردین‌ماه تعدادی از هنرمندان پایتخت‌نشین عرصه تجسمی اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی کرده‌اند. اغلب این نمایشگاه‌ها به طراحی، نقاشی و هنرهای تلفیقی اختصاص دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از اتفاقات معمول در طول سال برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در گالری‌های تهران و شهرستان‌هاست. روالی که از گذشته تا به امروز وجود داشته و حال با تعدد گالری‌ها به رویه‌ای جدی‌تر تبدیل شده است. 

اصولا اینگونه است که  اغلب نمایشگاه‌های هنری در پایتخت برگزار می‌شوند؛ به این دلیل که امکانات لازم در تهران بیش از دیگر شهرهاست. از طرفی هنرمندان با برگزاری رویدادهای هنری خود در تهران (با وجود مشکلات بیشتر) این امکان را دارند که با مخاطبان بیشتری مواجه شوند و قضیه فروش هم طی این روند جدی‌تر خواهد بود. در این میان ارتباط با بیشتر با هنرمندان هم اتفاقی است که برای برگزارکنندگان نمایشگاه‌های مختلف فردی و گروهی در تهران رخ خواهد داد. همه این موارد باعث می‌شود که نمایشگاه‌های جدی در پایتخت برگزار شود. به اضافه اینکه تعداد گالری‌ها در شهرستان‌ها زیاد نیست و حتی گاه برخی از آنها حتی یک گالری هم ندارند.